7 grudnia 2022

Wydłużanie treningu siłowego sposoby

Nie tylko kulturystom potrzebna jest solidna masa mięśniowa, również osoby zajmujące się sportem amatorsko chcą mieć prawidłowo wyrzeźbioną sylwetkę. Proces rozwijania poszczególnych partii mięśni jest jednak uzależniony od bardzo wielu czynników. Chodzi tu i o indywidualne predyspozycje, i o charakter stosowanej diety. W przypadku intensywnych ćwiczeń nie wystarczy odżywka białkowa, trzeba też pamiętać o aminokwasach czy kreatynie, które są budulcem mięśni.
Jeśli już po paru minutach treningu czujemy, że zaczynamy tracić moc, może to oznaczać właśnie niedobór kreatyny. Warto w takiej sytuacji nasycić mięśnie tym suplementem. W tym celu przez pierwsze dni przyjmuje się zwiększoną dawkę, a następnie wraca się do standardowej. Pierwsza faza pozwoli nagromadzić kreatynę w mięśniach, co przełoży się i na zwiększenie mocy, i na przyspieszenie procesów anabolicznych. Kreatyna wspomaga także transportowanie substancji odżywczych do włókien mięśniowych. Przyjmowanie jej w postaci tabletek jest mniej efektywne niż dostarczanie jej w postaci serum czy proszku. Jest to między innymi związane z procesem wchłaniania.